Saturday 21 September 2013

Be Strong Aisyah Aqila :'>


Hi u'olls ! 

Alhamdullilah. Pagi ini, aku bangun dari tidur dengan fikiran yang tenang. Walaupun hakikatnya bebanan di bahu ini masih terasa. Aku cuba mengelak daripada memikirkan bahawa aku perlu menyiapkan tugasan sebagai seorang pelajar. Namun apa daya. Fikiran menyambung tugasan dan terus berfikir lagi. 

Esok. Isnin. Kelas bermula sembilan pagi sehingga sepuloh malam. Aku ulang. Sembilan pagi sehingga sepuloh malam. Ya ALLAH. Seharian di kolej. Terasa sesak dengan tiga kuiz yang akan diadakan dan mungkin geng aku akan buat interview untuk assgment PMG. Ini bermakna aku memerlukan tenaga yang banyak. Kalau ada powerbank yang boleh cas tubuh manusia, pasti aku miliki. 

gambar hiasan.
kata hati.
Hendak melarikan diri, rasanya tiada guna. Dimana kita tuju pasti ada cabaran jika hendak berjaya. ' Kejayaan tidak datang bergolek. Usaha. Doa. Tawakal '. Ada kalanya aku terpaksa motivasikan diri dengan kata kata yang positif. Kononnya hendak sedapkan hati sendiri. Bila aku hampir give up, aku akan bermonolog di dalam hati. Aku akan sentiasa berkata ' ALLAH memberi ujian ini kerana Dia mahu kita berharap.merayu.terus berdoa kepadaNya

Ujian dan dugaan daripada ALLAH merupakan hadiah buat hambaNya '

Di dalam ruang yang kecil ini, aku mencari akal untuk menjadikan diri kembali ceria seperti dulu. Sekarang tak ceria ke ? Ehh. ceria itu masih ada tetapi kurang. Hikhikhik. Aku mohon ALLAH pinjamkan rasa bahagia kepadaku. Hanya kepada DIA aku meminta. Aku mengaku apabila tiba masanya aku ditimpa musibah, aku muhasabah diri. Mungkin ALLAH menegur aku. Lantas aku berdoa agar ALLAH melapangkan dadaku.meluaskan akalku.berkati dah merahmati hidupku.mengasihi dan menyayangi diriku.

gambar hiasan ii
sabar aisyah aqila sabar

Ya ALLAH !
Berikan aku hari ini lebih baik daripada semalam.
Sesungguhnya aku tidak mahu menjadi manusia yang rugi dan siasia.
Ya ALLAH !
Tenangkan.Damaikan.Amankan hati kecil ini dan emosiku.
Tetapkan hati ini agar terus berharap dan berdoa kepadamu.
'Tiada tuhan yang disembah melainkan ALLAH '
Ya ALLAH !
Semoga aku dapat mengawal perasaan marahku.
Semoga aku dapat mendidik kesabaranku.
Semoga aku bijak membuat keputusan.
Berikan aku panduan untuk menguruskan hal duniawi ini.

gambar hiasan iii
aku percaya dengan janji ALLAH.
hanya menunggu.
Coretan aku lahir dari sanubari yang tersirat dan tersurat. Tiada niat merancang. Jari jemari hanya menurut perintah. Akal mengawal setiap kata yang diluahkan. Aku seorang manusia yang berterusan melakukan dosa. Secara sedar dan sebaliknya. Tidak sempurna. Sentiasa berusaha menjadi diri sendiri dan bukan meniru gaya manusia lain. Manusia yang tidak mengenaliku boleh berkata belakang tentang diriku. Tiada terdaya hendak menghalang kerana mulut manusia sukar kita tutup, hanya mulut tempayan mampu kita tutup.

Mungkin aku sukar difahami.

Sekian.

aisyah aqila